lørdag den 21. marts 2015

Vejromslag

I løbet af natten var vinden gået om i sydvest, så jeg håbede på at medvinden ville bære fugle til haven. Jeg blev dog ikke overvældet, da jeg endte på en total af 17 nymærkninger på 6 timer. Jeg mærkede 5 gærdesmutter, 1 rødhals, 4 solsorte, 1 sangdrossel, 1 stillits (årets første), 4 grønsisken og 1 fuglekonge. En del fugle fra de to sidste dage, blev også genfanget.
De to sortstrubede bynkefugle var stadig på plads i fårefolden. En rød glente rastede og fouragerede på en af markerne nord for stationen og under netopsætningen var jeg heldig at lette en skovsneppe.
Gert kom forbi ved middagstid og vi gik en tur ud til spidsen, hvor en stor gråsæl lå i havet, meget tæt på kysten. Til eftermiddag blæste det meget op og for en kort stund sneede det også. Vinden skal dog, i følge DMI, falde i løbet af natten og morgendagen, så det bliver muligt at gennemføre ringmærkningen.

Todays' ringing totals:
Wren 5
Robin 1
Blackbird 4
Song Thrush 1
Goldfinch 1
Siskin 4
Goldcrest 1

Blog v. Anders O. W. Nielsen

Ingen kommentarer: