fredag den 12. september 2014

Nyslået græsplæne.

Det blev desværre ikke til noget indlæg i går (11/7), da både Anders og jeg havde noget søvn vi skulle indhente. Der var stadig en del fugle i haven og lidt op ad dagen kom der en forbi og slog græsset i fårefolden, hvorefter vi skyndte os at sætte nettene dernede op. Det gav fire Gule Vipstjerter (Motacilla flava) og en Stenpikker (Oenanthe oenanthe)! Der var også 6 Spurvehøge (Accipiter nisus) i nettene og bedst som jeg pillede en stor hun ud og tænkte alt var godt, for de to hanner jeg allerede havde pillet ud var gået fint, sad der tre klør i min pegefinger. Heldigvis kom Anders hurtigt til undsætning.


Spurvehøg (Accipiter nisus) - variation hos 1k hanner
I dag (12/7) var der færre fugle i haven end de sidste par dage, men stadig nok til at holde os beskæftiget hele morgenen og formiddagen. Det gav  bla. to Grå Fluesnappere (Muscicapa striata) og en Broget Fluesnapper (Ficedula hypoleuca) men svensk ring. Jeg prøvede kræfter med min første Blåmejse (Cyanistes caeruleus), hvilket et kort øjeblik fik mig til at stille spørgsmåltegn ved min kærlighed til de små bevingede skabninger.
Broget Fluesnapper (Ficedula hypoleuca)
Hans og Gert var her i dag og viste et hold fra Højskolen Marielyst rundt. Det var en succeses og de efterlod en dejlig masse kage. I aften kommer et hold biologi-studerende fra Århus Universitet, som skal være her weekenden over. Det skal nok blive hyggeligt!

Blog v. Andreas Bennetsen Boe

Ingen kommentarer: