tirsdag den 29. juli 2014

Sidste aften for denne gang

Igen en morgen hvor aktiviteten lå fra 5-7 og der efter næsten på nul.
I dag vardet igen gærdesanger som var den mest talrigeste med 32 nymærkninger.
Men på trods af at der kun var fart i fangsten til og med 7 så var der en del fugle i fangsten.
Hans kom forbi for at hente en uglekasse og for at tjekke den nye dam som kommer til at ligge ude på engen.
Da jeg er på runde ved H4 kan jeg høre en underlig støj og da jeg kigger nærmere ligger der mærkligt nok en lille agerhøne kylling i det nederste del af nettet(den kunne ikke flyve!).
De gamle agerhøns brokkede sig gevaldigt da jeg pillede kyllingen ud af nettet men desværre gik ingen af de gamle i og kyllingen var for lille til at den kunne ringmærkes.
Ikke daggammel, men desværre for ung til at bære en femmer-ring!

Imorgen kommer Anders og Heidi så det er min sidste aften på stationen for denne gang.
Jeg var så lige et par timer inde i Gedser til aften og hyggede mig lidt med de lokale.
Til morgen er jeg klar igen!
Dagen endte på 81 nymærkninger.

Henrik Jørgensen, foto HLI

Ingen kommentarer: