fredag den 25. juli 2014

Ny art for mig

For første gang i perioden jeg er her nede var der lidt skyer til morgen, men de forsvandt dog op af formiddagen.
Fra første runde vidste jeg at det ikke ville blive nogen stor dag da der kun var 6 fugle.
Men som jeg har prøvet før behøver der ikke at være mange fugle for at fange noget sjovt for på anden runde ved sidste net(hejsenettet ved stationen) hang der en fugl og da jeg fik nettet hejst ned sad der en træløber som jeg hurtigt fik pillet ud.
Hurtigt lagde jeg mærke til at den var meget langnæbet og at bagkloen ikke var så lang som på de mange træløbere jeg tidligere har ringmærket så mistanken om korttået træløber var der med det samme.
Jeg fik så kigget godt på den og i diverse bøger og så vidste jeg at det var en både ny art og mærkeart for mig.
Ellers forløb runderne roligt, se her hvor mange fugle der var pr runde - 5/6/1/2/4/3/1/1.
Dagen endte på 23 nymærkninger hvor gærdesanger toppede med 9.
Bloggen kommer tidligt ud i dag da jeg skal ind til Gedser by senere og fejre min fødselsdag(og den korttåede), men i morgen er jeg klar fra solopgang igen!

Henrik Jørgensen

Ingen kommentarer: