lørdag den 26. juli 2014

Kontrol fra Belgien og Slovenien

Da nettene skulle op klokken 4 måtte jeg gå ind igen pga regn, men ved 5.30 stoppede det og alt kom op.
Da næsten hele første runde var gået begyndte det at dryppe så gik runde med det samme igen men nåede ikke langt før regnen væltede ned så alt måtte lukkes i en fart.
Da alt var lukket fortsatte regnen så jeg valgte at sove lidt.
Da jeg vågnede var solen fremme igen så 10.30 kom alle net op igen og var oppe til klokken 21.
På runden klokken 14 ser jeg en stor fugl hænge i nettet lige ved stationen og det er en nattergal med ring, men jeg regnede med at det var den danske som havde gået i samme sted dagen før, men da jeg får den fri af nettet ser jeg at der står Ljubljana Slovenja altså en ring som er sat på i Slovenien(det gamle ex-Jugoslavien).
På lukkerunden klokken 21 er jeg ved 3. sidste net hvor der hænger en tornirisk som også har ring på og igen regnede jeg med at det var en af vores egne, men igen tog jeg fejl og denne her stod der Bruxelles på(Belgien).
Dagen var ganske god selv om der blev misset en masse fugle i timerne hvor regnen var der, dagen endte med 50 nymærkninger.

Henrik Jørgensen

Ingen kommentarer: