søndag den 20. januar 2013

Vandrefalke jagt i Gedser Lystbådehavn


Jeg besøgte Gedser Lystbådehavn for at se efter diverse pibere og ænder.

Da jeg står ved den sydlige mole og ser mod Kroghage, kommer en Vandrefalk flyvende mod mig og jeg tænker at jeg kan få nogle gode fotos af den. 
Vandrefalken har netop slået køerne i en Skovsneppe

Jeg begynder at fotografere den og mens jeg står og ”knipser” billeder, slår den pludselig en Skovsneppe i luften!
Skovsneppe plukkes - fjerne ryger omkring

Den kæmper lidt med sneppen og flyver så ned med den og lander på stenmolen kun ca. 20-30 meter fra mig. 
Vandrefalken lander med Skovsneppen

Der sider den så og bakser lidt med sneppen og taber den så.

Vandreflaken med byttet der basker sig fri

Sneppen falder så i vandet 

Skovsneppe i vandet - den er endnu i live og flyder fint



og falken opgiver den og flyver ind og sætter sig i en høj mast hos Scandlines.

Vandrefalken på vej mod rastpalds

Det er ikke hverdagskost at få en sådan oplevelse og slet ikke med et kamera i hånden.
De bedste billeder kan ses i galleriet.

Tekst og foto, Gert Jeppsesen
(Hjælp til blog og fotos Gedser Fuglestation)

Ingen kommentarer: